2012. december 16., vasárnap

Újrahasznosítás... karácsonyfa kartonból? Vagy babaház, elefánt, űrhajó, esetleg flipper...


Azt  hittem, elértük a kartonházépítés csúcsát a kétéves lányommal, mikor  egy hatalmas pelenkásdobozra vágtunk ablakokat, ajtót, letapétáztuk és kidekoráltuk. Akkor még belefért az egész gyerek... Most három és fél éves és új kihívásokra vágyik. Így fedeztem fel a Makedot, ami egy csodálatos eszközkészlet, mely segítségével kartondobozokból építhetünk játszóházat, babaházat, robotot, autót, elefántot, repülőt, kisboltot, űrhajót, virágcsokrot, vízilovat, nyulat, pingvint, tehenet, tyúkot, kutyát.... ezeken kívül pedig - már ha ez nem elég - akármit.





Ha veszel egy doboz Makedot, akkor valójában kapsz egy doboz szöget, korongot, zsanért, fűrészt és típustól függően használati utasítást,  jópofa matricákat összeépítési tippeket (hát igen, nekem ez utóbbi is elég sokat megér:). Én játszóházépítő szettet vásároltam, ahhoz dekorációs matricák is tartoznak.
Elkezdtem hát a kartondobozok gyűjtését. Nagy dobozokat kerestem, lehetőség szerint minél kevesebb felirattal. Öt darabot sikerült összeszednem, ami bőven több, mint amire szükségem lesz, de biztosra megyek (mi van, ha elrontjuk? :).


De nem csak ilyen kész csomagos kiszerelés létezik, a gyártó gondolt a nálam sokkal kreítívabb emberekre.... mit emberekre.... tömegekre is - bajnokságok esetére. Merthogy versenyek is vannak, lehet menni ötletet vadászni. A 65 db-os készlettől - mely egy főnek biztosít újrahasznosítható ötletek megvalósításához alapanyagot - egészen a 685 darabos szettig - ez 30 főt szórakoztathat - minden kapható. Ám ehhez a csomaghoz már ne csak kartondobozban gondolkozz! Kelleni fog még műanyag flakon, papírtányér, CD-tok, kupak, műanyag fedő, szövetek, tartályok.... minden amit szemétnek hittél. Láttam már kartonból komplett konyhát (életnagyságban!) gáztűzhellyel, mosógéppel, szekrényekkel, de lehet építeni markológépet, karácsonyfát, pékséget, de a kedvencem mégis a FLIPPER, zseniális!




És ha meguntad, ha útban van, ha idejét múlt vagy jobb ötleted van? Szedd szét és kezdd előröl. Ennyi.

Nálunk a játszóházépítő karácsonyi ajándék lesz. Még nem tudom, kinek. Elvileg a lányomnak néztem ki... de apukám fogja összeállítani, ebben teljesen biztos vagyok (én gyerekkoromban úgy "legózhattam" hogy csak nézzem, nehogy elrontsam, amit ő épít:). Illetve nagy segítség lesz a tízhónapos kisfiam, aki eszelős visításba kezd, ha meglát egy csavarhúzót, fogót, ceruzát, ollót vagy celluxot... már ha nem eheti meg ezeket. Én szerintem csak hátradőlök majd és hagyom, hogy mindenki megvívja a kis harcát a játszóházért. Illetve az építéséért.
A fotódokumentációt az ünnepek után csatolom.

A karton karácsonyfa sablonját INNEN tudod letölteni. Az összeállításhoz a 165 darabos készletre van szükség, melyet ITT találsz.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

MINDEN VÉLEMÉNY SZÁMÍT, ÍRJ NEKÜNK!