2013. január 18., péntek

Kedélyeket borzolandó: gyerekcsipsz

Szóval, nem... szó sem lesz hidrogénezett növényi zsírról, nátriumglutamátról, sóról, aromákról... de még burgonyáról sem. Nemrég teljesen rákattantunk a méregdrága bio kukoricacsipszre - talán ez a nachos, ugye? Aztán kiderült, hogy ehhez nem kell boszorkánykonyha, 5 perc alatt megvan a tészta, a nagylány gombócol, lapít, én vágom, ő teszi a tepsire, kisül, és KÉSZ! Filléres.

Ezt összetétele alapján babák is ehetik. Az én 9 hónapos fiam is kapott belőle, és nem fulladt meg. Mert hát ő annyit mammog. De ezt csak saját felelősségre adja mindenki...tényleg!!!


Mondom akkor:
15 dkg rétesliszt
15 dkg kukoricaliszt
1 tk só
1 csipet szódabikarbóna (foszfátmentes sütőpor)
kb. 2 dl víz
2 ek olaj (oliva)

Ezt szépen össze kell gyúrni, diónyi gombócokat formázni, kilapítani és a korongot 4-6-8 darabra vágni. Forró serpenyőben vagy sütőpapírral bélelt tepsiben is süthető, én egyszerre csináltam, hogy legyen már kész. Ízre ugyanolyan lett, de a serpenyős küllemre kicsit nacsoszosabb.

Jaj, csináltam fűszereset is a férjnek:) Bors és csili került bele, annak volt igazán sikere.

Mártogatósnak felbontottam egy nyáron eltett házi kechup-ot, ami semmiben nem hasonlít a boltira... éppen ilyen mártogatásra való. És avokádókrém, azaz a guacamole... na az valami mennyei. Mindkettő adható babáknak is, sok helyen az avokádó az egyik első étel a hozzátáplálásban. 

Gyerekzsúrra igazán költségkímélő és egészséges rágcsa. 

1 megjegyzés:

  1. Ezt én is ki fogom próbálni! Köszönöm, hogy feltetted a receptet.
    Erzsi

    VálaszTörlés

MINDEN VÉLEMÉNY SZÁMÍT, ÍRJ NEKÜNK!