2013. július 8., hétfő

Félbarna-rozsos, juhtúróval töltött csavart kenyér. Reggelire!

Kenyér, reggelire, gyerekekkel, változatosan, unalom ellen. Még friss az élmény:)

Még a múlt hétről volt egy adag pizzából feleslegben megmaradt oregánós öregtésztám, gyorsan betettem a kenyérsütő gépbe
10 dkg rozslisztet
10 dkg félbarna lisztet
20 dkg oregánós öregtésztát
1,5 dl vizet
1 dkg élesztőt
1 kk sikért
1 kk sót
... és gyorssütőre állítottam, hogy már gyúrás közben keljen. Ja, ez reggel volt, kenyerünk nem volt, de programunk se délelőttre, így mertem bevállalni. A fent leírt folyamat nem volt több 5 percnél kiméréssel együtt. A gép 10 perc alatt összekeverte, melegítette, én pedig kézzel még átdolgoztam. Jöhetett a gyúrás a gyerekekkel. A négyévesem már profi pék, a 16 hónapos még csak tanonc, de már ő is kezdi megérteni a szabályokat (mondjuk, hogy nem keverünk műanyag állatot a tésztába).

Amíg a gyerekek pacákat, űrhajót és madárfészket készítettek, jó óvodai módra énekeltünk, mert ezt itthon is mindig így csináljuk:
"Süssünk süssünk valamit, azt is  megmondom, hogy mit.
Lisztből legyen kerekes, töltelékes, jó édes.
Sodorva, tekerve, túróval bélelve,
Csigabiga rétes, kerekes és édes.
Megy a cipó kézről kézre, odatalál Panka kezébe, Marcika kezébe."
Ezt szépen ki is várják és csak utána kezdik el gyömöszölni, kóstolgatni. Majd jön a teljes "A part alatt" és mire vége, el is készülnek a műalkotások.




Viszont a túróval bélelve résznél az jutott eszembe, hogy de jó lenne megtölteni a kenyeret, kikaptam a mélyhűtőből kb 10 dkg juhtúrót (barbár módon megmikróztam), összekevertem egy kanál tejföllel és a hosszúkásra nyújtott lepénycipóra kenten, összecsavartam, majd a tetejét megszórtuk magvakkal. irány a sütő (nem előmelegített), ott kb 10-15 perc alatt meg is sült.

Nem tudom megítélni, mennyire bonyolult ez valójában, én ezer éve sütöm a kenyeret úgy, hogy hamarabb készen vagyok vele, mint a boltból hazaérnék, tudom, miből van, a gyerekek élvezik, szóval abszolút belefér. És reggelire kenyérillat... azért az sem utolsó. Bátorítok mindenkit, hogy alkalmanként süsse maga a kenyerét, hatalmas élmény tud lenni.




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

MINDEN VÉLEMÉNY SZÁMÍT, ÍRJ NEKÜNK!