2013. március 9., szombat

V. Blind Investment - A divat rád is kihat

2013. május 6-án (az energiatakarékosság világnapján) a VAM Design Centerben rendezett V. Blind Investment startup versenyen az ecomama projektünk 3., azaz dobogós helyen végzett. Egy két perces előadásba (pitch) kellett összesűríteni az ötletet, ráadásul divat volt a témakör.

Egy bejegyzés arról, miért nagy dolog ez, de előtte pár szóban, hogy egyáltalán mi is az a start-up, elevator pitch illetve Blind Investment.



Mi az a start-up cég?*
Új üzleti vállalkozás a fejlődés legkorábbi szakaszában.

Mi az az elevator pitch?*
Egy rövid beszéd, amely célratörően és összefoglalóan ismerteti egy adott termék, szolgáltatás vagy projekt fő jellegzetességeit. A kifejezés eredetileg egy liftút időtartama alatt előadható bemutatkozásra utal, ami körülbelül másfél percnyi vagy 100-150 szavas prezentációnak felel meg.
A hatékony elevator pitch választ ad a következő kérdésekre:
  • Mi a termék?
  • Milyen hasznot nyújt a vevők számára?
  • Kik vagyunk mi?
Az elevator pitch-re jellemzően befektetői fórumokon kerül sor, ahol induló vállalkozások sora igyekszik pénzügyi forrást szerezni a hallgatóságtól, kockázati tőkésektől. A kockázatitőke-tulajdonos gyakran az elevator pitch színvonala alapján ítéli meg az ötlet és a csapat minőségét.

Mi az a Blind Investment?
Célja, hogy széles körben lehetővé tegye ötletgazdák számára, hogy több befektető bevonásával induló tőkéhez jussanak elképzelésük megvalósításához. 2013-ban a rendezvény a VAM Design Center falai között minden páratlan hónapban. 
Nem csak a klasszikus start-up cégeket célozza meg, hanem szóhoz kívánja juttatni pl. az anyukákat, nőket is, az egybként háttérbe szoruló ötleteket vagy ötletgazdákat.

Az V. rendezvény a divatról szólt. Ez sem egy hagyományos start-up témakör. 17 projekt indult az első körben, és 6 jutott be a döntőbe, leadott szavazatok alapján. Az egyik az ecomama projekt volt.

Kérdésként kaptuk, hogy miért nem egy baba-mama témájú versenyen indultunk el. A válasz egyrészt, hogy féltünk, elsikkadt volna a mosható pelenka, mint általában. Ki szerettünk volna tűnni, meghökkenteni - így könnyebb a figyelmet felkelteni, a köztudatba kerülni. Másrészt ez egy babaholmi, egy ruhadarab, bizonyítani szerettük volna, hogy igenis, van helye egy ilyen témakörben is.

Már a felkészülés alatt rájöttünk, hogy nehéz 2 perc lesz, mert aki nincs benne, magáról a pelenkáról sem tudja, hogy mi az pontosan. Ráadásul szofisztikáltan kell az egészről beszélni, mégsem adható elő akárhogy a téma. Hát megpróbáltuk, szerintünk ez nagyjából sikerült is, a dobogóra kerülés meg kifejezett sikertörténet.

Amikre a zsűri felől érkezett kifogás, valószínűleg nem fért bele a 2 percbe
  • nagyon nehéz ezt a terméket marketingelni - ha van marketingalapunk, elég jó marketinget tudnánk csinálni, de valószínűleg valóban ez a legnehezebb rész
  • nem vagyok meggyőződve arról, hogy a mosás környezetbarátabb, mint az eldobható pelenka - ha csak ezt az egy tévhitet nem sikerült eloszlatnunk, akkor már jól állunk. Az eldobható pelenka legyártása környezetszennyezőbb és vízpazarlóbb, mint a mosás; a pelenkák meg amúgy sem szeretik a nem környezetbarát mosószereket.
  • óriási hiányok vannak a tájékoztatásban - ez igaz, de talán ezt nem egy termék fogja megoldani (bár a Terézvárosi pelenkasegély cikket több, mint 1500-an olvasták, és sokfelé beszélnek róla)
A kiállított darabjainkhoz sokan odajöttek, és mindenki türelmesen végighallgatta, hogy működik, mennyi kell belőle. Ez óriási meglepetés volt.

QR-Jewel, Hey-Mr!, ecomama
Hogy befektetőre találunk-e, még mindig nem tudjuk, de az első lépést megtettük abba az irányba, amit szerettünk volna: elindult a köztudatba, gazdasági cikkekben beszélnek róla, jó befektetésnek találják és megállja a helyét egy divattal kapcsolatos versenyen.

De az biztos, hogy megyünk tovább design témakörben, és további versenyeken indulunk. Az anyukákat nem csak az öko-tudatossággal lehet megfogni, hanem a divattal is.

Ezúton is szeretnénk gratulálni az első helyezett Hey-Mr! cipőmárkának, és a második helyezett QR-Jewel ékszernek.

*forrás: http://valdeal.hu

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

MINDEN VÉLEMÉNY SZÁMÍT, ÍRJ NEKÜNK!