2012. november 25., vasárnap

Van ma piaca a magyar termékeknek?

Szerettünk volna egy bejegyzést írni a mosható pelenkákról. Hogy mennyire nem ufó dolog, de olyan hosszas beszélgetésbe fogtunk erről egymás között, hogy elnapoltuk a posztolását. Mindenképp közzétesszük, ha kicsit rövidebb lesz, mint a Háború és béke.

Beszéljünk akkor inkább a versenyről. Kicsit az esélytelenek nyugalmával jelentkeztünk, hiszen egyrészt a mosható pelenkázás csak kis százalékát mozgatja meg az embereknek (egyelőre), másrészt már egy hete szavaztak a versenytársakra, mikor egyáltalán beneveztünk, így jelentős hátrányból indultunk.


Aki esetleg nem tudná, a One Minute szervezésében indult egy ötletverseny. Ebben a hónapban anyukák jelentkezhetnek üzleti terveikkel, szavazatok gyűjtésével lehet bekerülni a döntőbe, ahol hat projekt két percben előadhatja az elképzelését a zsűrinek. Két nyertest választanak ki ez alapján, akik hárommillió forintos befektetői hozzájárulást nyernek (ez nem pénznyeremény, komoly szerződés alapján nyereség formájában gyakorlatilag "visszafizetendő"). A verseny menetéről többet itt olvashatsz.

Szavazni minden nap lehet, tehát ez leginkább egy játék, ezügyben a maga komolytalanságával, hiszen aki naponta tud 300 embert megmozgatni, az előbbre jut két hét alatt, mint aki 1200 embert egyszer, hiába jelent ez utóbbi négyszer annyi "szavazót". Valamint a szavazhatóság egy hetes eltérése is jelentős tényező, mint fentebb írtuk.

Miért indultunk el mégis? Számunkra is meglepő, hogy ennyi szavazatot kaptunk eddig, köszönjük szépen ezúton is. Tisztában vagyunk azzal, hogy ez nem az a témakör, amely osztatlan népszerűségnek örvendene. Rengeteg emberhez eljutott az üzenet fontossága a projekt kapcsán, talán sokkal többen gondolkodtak el rajta, mint egy-egy cikk kapcsán, amit feltehetőleg egyébként is csak az olvasott el, aki már felhasználó amúgy is (esetleg a lelkes ellenzőtábor). Apukáktól, mosható pelenkát nem használó családoktól, sőt (egyelőre) gyermektelenektől is kaptunk pozitív visszajelzést. Szerintem már ezzel sikert könyvelhetünk el. Ha véletlenül bejutunk a döntőbe, csak hab lesz a tortán :)

Még a projektről, és a projektgazdákról pár szó. A hibrid pelenka nem újdonság a világtörténelemben. A magyar pelenka sem. Magyar hibrid pelenka ugyan még nincsen, de reméljük, már nem sokáig. Fontos célunk, hogy a szállítás környezetterhelését is megszüntessük, és helyben készüljenek a csinosabbnál csinosabb darabok. Hiszen ezért hozzuk be a külföldi pelenkákat, mert annyira "dizájnosak", ez nem titok. És sok országnak megvan a helyi pelenkája, hasonló elven működnek, mégsem egyformák. És itt jön a formatervezés fontossága: női kosztümből is sokfélét gyártanak, mégis mind (na jó, a legtöbb :) más.
Jómagam ugyan építészként végeztem, de Moholy-Nagy László formatervezési ösztöndíjasként és a Magyar Formatervezési Díjon több körön túljutottként kicsit belekóstoltam a "dizájner" szakmába is, belsőépítészként munkám során is elő kellett vegyem sokszor. 
Erősítésként egy nagy gyártási tapasztalattal rendelkező formatervezőt "nyertem" Viki személyében, aki jelenleg ugyan bútorokat tervez és belső tereket, de tud varrni, így a textil sem idegen számára. Sőt, ahogy egyik mestere mondta, így akár karosszéria lakatos is lehetne, hisz az is csak szabás-varrás.

Hogy sikerül-e akár a versenytől függetlenül is befektetőt találnunk? Nem tudjuk. De az biztos, hogy ez a terv megvalósításra kerül. És mindenképpen folytatjuk a téma lehető legszélesebb körrel való megismertetését.

A mellékelt kép a Mobilia-Artica Kft. egyik termékének részlete, a cikk írójának terve.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

MINDEN VÉLEMÉNY SZÁMÍT, ÍRJ NEKÜNK!